Produktivitetens moder

Det är något med vår familj och energi. Den verkar aldrig sina. I alla fall hos den minsta medlemen.

Och vill ni höra ännu en otrolig uppräkning av dagens bestyr?

Städa hela lägenheten, frukost, cykeltur till affären, storhandla, tagit ännu längre cykeltur hem från affären. Turfat. Ätit lunch, duschat/sovit middag. Handlat födelsedagspresent till min kära syster, lagat middag, tvättat och sövt barn. Nu minsann står marsipangörande för dörren. Mandlarna skållas i skrivande stund.

Och vet ni vad jag insett?
Att jag mår bra när livet ser ut såhär. Då kan jag njuta.
För inget av det vi har gjort idag, har vi måstat. Men vi har gjort det ändå.


Men imorgon, då ska vi bara gå i kyrkan och kanske göra lite påskgodis men sen inga stora äventyr.
Då ska vi vila.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul att se alla bilder på Folke, han har blivit sååå stor!

2012-05-13 @ 21:45:38
URL: http://ingelaagenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0