Stackars lilla tummen

Du som inte längre är hel...

Jag fick skjuts hem från skolan av C och L. Men när jag skulle kliva av och stänga dörren så hamnade tummen på något sett mellan dörren och karmen. I kläm så att säga. Beklämmande. För jag menar, hur många gånger har man inte lyckas stänga en bildörr utan kött och blod emellan?

Blodet forsade och en stund senare gjorde det groteskt ont. Tydligen sa jag något om att det gjorde mer ont än att föda barn men det förnekar jag nu. Maken gjorde ett förband som lovprisades på vårdcentralen.

Tummen verkar i allra högsta grad hänga med, med tanke på graden av smärta den åsamkar mig.

Jag är ändå tacksam att det inte var en en allvarlig billkrock jag var med om och att jag har fina grannar som barnvaktar, tack E och A. Den fantastiske maken hade förresten bakat semlor tills jag kom hem. Jag uppskattade dem först senare.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja huga det var läskigt. Fick bita mig i tungan för att inte utbrista -du är alldeles vit i ansiktet! Vilken tur att det gick hyfsat iaf och att vi hade apelsiner hemma:)

2012-02-16 @ 11:07:42
Postat av: Maja

Usch, inte alls kul! Tänker på dig och hoppas det läker snabbt!

2012-02-17 @ 06:45:21
URL: http://majasvedmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0