Nerviga nerver

Kryssandet på campus började redan utanför dörren. Nya studenter i horder överallt. På cyklar, på gångbanor, på gräset, på nollning, liggandes på golven i korridorerna, i kö på biblioteket, ja överallt. Jag fick leta efter parkeringsplats för cykeln, det är inte varje dag.

Det satte sig några inne på biblioteket där jag satt, de hade intervjuat varandra och skulle berätta i grupp om den andre (ni vet lärakännaleken). Och det är ju himla mysigt? Men vad läser de egentligen? Känns inte så akademiskt kanske. Men det är ju också viktigt att lära känna varandra. Själv blev man inkastad direkt i judendomens historia och utan nollning!

Jag är peppad för terminstart och det blir kul! Jag är diciplinerad men lättad! Och skoj för Folke att hänga med farsan lite.

Att vi desstuom ska åka till Tyskland på studieresa är ju inte heller något som drar ner motivationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0