Vad mycket det är värt med ett trevligt bemötande!

Jag skriver kandidatuppsats. Med svenskkyrklig vigsel och kyrkorum i umeå som fokus. Det är väldigt intressant och kul.
Som en del i detta behöver jag komma åt en del statistik. Svenska kyrkan sitter på uppsjö av siffror och en fantastisk hjälpsam och snäll kvinna på Umeå Kyrkliga samfällighets bokningscentral hjälpte mig få tag på dessa. Hon skrev ut allt och skickade till mig. Inte direkt sånt man är van vid i dessa gör det själv dagar.

Jag blir så glad när kyrkans folk är så välnliga. Det är så viktigt. Vi sprider ju inga glada budskap om vi är ett gäng surkartar...

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Hej hej. Va kul att du hittat min bild på Delsbo kyrka. Självklart så får du låna den.Jag har aldrig varit in i den kyrkan. Men jag tycker om att fota kyrkor.

Ha det gott!

2011-10-07 @ 14:10:34
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Emma O

Sånt är underbart!

Ja och därför känns det tryggt med att du ska bli präst! För någon surkart är du icke!

2011-10-07 @ 18:56:16
URL: http://blogg.vk.se/emmaspraktika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0