Mammaledig dag.

Idag har jag inte varit ledig. Jag har varit hemma med killen. På pappret har jag studerat 100%. Maken har arbetat. Så jag och lillkisen var på Öppna förskolan på Klossen och hängde lite. På eftermiddagen var vi på Biblo. Lånade hem massor av böcker. Det blir alltid för många böcker. Alltid minst en halvmeter långt kvitto.

Det är roligt att se Folke interagera med andra. Han är inte rädd. Han är trygg. Det är fint att se att han vet att vi finns där för honom. Han är glad och öppen mot andra barn. Han vill gärna leka med andra (eller med det andra leker med) och vill ofta bli upplyft av någon annans mamma. Jag tror att jag läst någonstans om att blyga barn är tryggast. Men vad gör det då mitt barn till? Jag antar det är för att försvara de föräldrar som har blyga barn. Att det inte är något fel med att ha ett blygt barn. Men vad jag kan tolka lillkillen är det hans trygghet som gör honom säker i världen. Jag vet inte. Klart det är sött och fint med blyga barn. Men jag är glad att lillkillen är så frammåt. Han är så social och glad. Jag antar att det beror på att han inte har så många dåliga upplevelser som motsäger det. Lite arv, lite miljö integrerat i honom.

Jag har ändå kunnat plugga några timmar idag. Bestämde mig för att läsa det roligaste först. Varför ska man spara marsipanen till sist? Det blir ju bäst om man blandar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0