Varför sova när man kan hålla sig vaken?

Ja. Jag förstår att det är en viktig kunskap i livet att kunna hålla sig vaken.

Ja. Jag förstår att det är spännande att se vad som händer om man inte somnar.

Ja. Jag förstår att barnet också vill sitta i soffan och dricka glögg.

Ja. Jag förstår att det är en separationsfas vi tar oss igenom.

Men det är inte vidare kul. Mamman och pappan behöver också en kort stund för sig själva efter en lång, intensiv dag.

Kvällens soundtrack.

Befarar att sänglampan är ett övergångsobjekt. Fast jag tror ju egentligen inte på övergångsobjekt. Men om du nu skulle välja något, Lille F, kunde du inte ha valt något lite smidigare och mysigare än en lampa?

Det som stödjer min tes är någ främst att han kallar lampan för pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0