Aus Deutschland


Nu har jag varit på studieresa. Det var väldans trevligt. Så himla mycket teologins historia vet jag inte om det blev. Men det var trevligt på alla sätt. Gruppen var helt fantastiskt rolig och det är ju nästan det viktigaste. Allmänbildade har vi i alla fall blivit!



Dimman låg tät över Tyskland. Vi gick upp till ett slott.



Det var en lång väg att gå.



Vi såg bland annat Luthers sovrum.



Och hans arbetsrum



Det fotograferades ivrigt.



Vi åt och drack på medeltida restaurang.



Man kan inte direkt anklaga dem för matporr (för begreppet se landet brunsås på SVT)



Det tittades på kyrkor.



Vi bodde på fint hotell.



Solen gick upp över frostiga landskap.






Det tittades på fler kyrkor.



Det förelästes vid statyer, kyrkor...



och vid gravar av proffesorer och proffs.


Det promenerades långa sträckor varje dag. (ibland åkte vi taxi)



Om Lasse hade bott i Tyskland hade han nog sjungit Och kullersten, kullersten, över vägen kullersten, ser jag när jag blundar och någonstans är jag då på väg nu.



Vi hälsade på farbror Nietzsche.



Besökte fler kyrkor.



Tittade på ännu fler statyer.



Tillexempel den på Shakespeare.



En kyrka till. Det roliga är att jag dessutom hoppat över flera kyrkor som vi varit i...



Träffade en liten kille. Jag tror nog han hette Ruben. Keruben Ruben.



Vi år mat på resturang igen.



Jag beställde något på tyska. fick in en hel stor forell-firre. Säkert ett kilo fisk.



Dessutom var vi faktiskt i Berlin. Förutom en svajig Taxiresa var det ungefär såhär mycket vi såg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0