Det där med att det inte finns något att göra på landet...

Oj så fel det är! I alla fall för mig.

Idag tog jag en promenad ner till ån med ett fiskespö i näven och en Folke i vagnen. Lille F somnade på vägen dit (knappt 1km) och sedan var det bara att börja håva upp öringen. Tyvärr fick jag ingen fisk. Men det var härligt ändå. Jag pratade lite med två gubbar som kommit hit från [Schtockolm] för att fiska. Den ene fiskade med [Reekor]. Och att man är ensam i skogen, det tror jag också är fel. Mötesplatserna är bara annorlunda.

På eftermiddagen gick vi en sväng på byns loppis och kollade. F tyckte det var väldans spännande och tittade storögt på alla saker.

Jag tror faktiskt att jag är mer aktiv som föräldraledig här än vad jag är i Umeå där det finns tusen aktiviteter. Där finns mamma-baby-gympa och babysång och småttis och öppenförskola varje dag i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0