Myntets baksida

Och då menar jag inte kungen. Även om han verkligen är på myntets baksida såsom Härnösand är staden bakom flötet.

Att vara student med barn, har ju otroligt många fördelar. Den enda nackdelen jag sett tidigare har varit den ekonomiska, vilket man kan leva med. Men nu är det sommar och då måste studenter sommarjobba, också de med barn. Och eftersom F fortfarande är för liten på dagis så måste en av oss jobba. Vilket är vardag för de flesta. Men då jag fortfarande ammar faller det på O. Och då vi inte har tillräckligt med utbildning för att få välbetalda arbeten så måste man hitta en lösning. En måste jobba med lön för två. Det betyder att denne måste jobba borta, tjäna bra med pengar på traktamente osv men den andra kämpa hårt och vara ensam med allt.

Det är långt ifrån glamoröst. Det är snarare skitjobbigt. Men det ska gå. Det måste gå.

Och till hösten är det ombytta roller i vårt just nu inte alltför jämställda föräldraskap.

Både min och Oscars mormor har varit ensamma med sina barn då den andra har arbetat i skogen/varit ute på tjänsteresor. Och jag frågar mig, har vi kommit längre idag? Nej jag är hemma och tar hand om hushållet och barnet medans min man är och arbetar i skogen åt staten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0