En ammande ömmande moder.

Den där egentiden blev av. Biobesöket blev lyckat men med sovkrångel så fick jag cykla för allt vad jag var värd. Det var också bra, på ett sätt.

Nu har vi förhoppningar om att bli av med lite sovkrångel genom att ge mer sovkrångel. Inatt slutade jag att amma lilleman. Det var kanske inte särskilt välplanerat då O var och fiskade och jag bara bestämde mig. Beslutet accepterades även om han protesterade något. Men amningen fungerade inte så bra längre. Den behövdes väl inte heller särskilt mycket. Klart det är bra att amma länge, men det är nog bättre för oss båda utan amning.

Natten blev lugn mellan nio och fem och det är vi grymt nöjda med! Mellan sex och halv åtta sov vi lite till. Grymt med sovmorgon! Efter det fick jag sova lite till, nästan till nio. Det var länge sedan vi åt frukost efter nio.

Så nu är min kropp åter min. Det har den inte varit på över 18 månader. Det är en enorm frihet och en vinst för jämställdheten. Synd bara att jag blir ensamstående hos mina föräldrar. Men man kan ju inte få allt.

Kommentarer
Postat av: Sofia Forsberg

Heej på er! Va kul att du har blogg igen så man får hänga med och se vad ni har för er :)

När kommer ni till viksjö? då måste vi verkligen träffas :) Hälsa oskar! Kram!

2011-06-27 @ 08:07:13
Postat av: Elin Lockneus

Hej! Jo jag kände att det kunde vara kul!

Vi är i Viksjö nu och två veckor fram.

Tänkte just höra med dig hur du jobbar? Kramar

2011-06-27 @ 17:48:43
URL: http://studentmedbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0