Nytt från BVC

Hos BVC fick vi tips om en kortisonkräm som skulle vara bra mot blöjkli. En vägning och mätning senare gick vi glada på en promenad. Åt fel håll. När jag kom ihåg att vi skulle till apoteket vände vi om. Men vad är oddsen för att det apotek man besöker har råkat ut för en större glasolycka av okänt slag och därmed inte kan sälja en endaste receptfri pryl? Nehepp tänkte jag. Där rök min lugna stund. Tur att det finns fler apotek inom promenadavstånd. Vi fick glatt gå i samma gamla fotspår som vi först gick mot sjukhuset för att där be om en kräm som jag inte visste vad den hette. Den började på D tror jag. Och jo, det var ju kortison. Till slut lyckades den snälla expiditen lista ut rebusen och vi fick gå hem.

Tydligen hade namnet på apoteket lockat till sig fel sorters kunder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0